jeudi 12 avril 2007

DJ Senix

Attention attention les gonzesses accrochez vos chaussettes!!


Ya le DJ le plus "choumichou" de l'univers ( choumichou= bandant pour les filles ... c'est plus glamour-malibu-annanas) qui nous envoit son NiOu MiX


Pour le style c'est une histoire de goût, mais pour la technique c'est autre chose.




Ya pas à dire, le vinyl : quelle bonne école!!


Je parle pas de la boite de nuit, ni des combi-moulante pour aller au club 41!!



la bio officielle du monsieur :







Based in Paris, Etienne start djing in 1997, in many directions as funk, rock, drum & bass , house (vocal, deep, tribal, progressive, electro) and trance (progressive & psychedelic ). He became resident djs in pubs (hide out, bar three and more), and later playing in psychedelic trance (gibus club resident) and house scene . Influenced by many artists like Masters at Work, Kaskade or D Formation in his djs sets , he was a montera music dj from 2003 to 2005, some gigs at Nirvana Lounge in Paris, City Vox party in Marseille, Acapulco in Calvi (Corsica) with Ariel Wizman, Bed Supperclub in Bangkok (Thailand) with Edmundo Carneiro (percussionist of St Germain), and more ... In 2005, his friends Charles (Triptych/Solead) & Vincent (Motion/Solead), picked him in the solead music team, to represent his deep prog house influences in the collective, with a touch of groove and deeper melodies ... Beside prog house dj, he plays also psychedelic trance as international dj, Senix from Turbo Trance Records since 2004. Well known in Paris and around by his technical skill and musical taste on his djs sets, He finally played in Canada, Switzerland, Italy, Belgium, Germany, France...Side of big names as Antidote, Talamasca, Infected Mushroom, Oforia, Triptych, Transwave, Absolum, Nomad, Silicon Sound, L Elf, Dado, Edoardo, Luke Slater, Francesco Farfa and many more... About production, he has collaborated as featuring on a Talamasca track, released on Arcadia Music Japan in 2002 & Phonokol Records in 2003. He also be invited on 2 Triptych's tracks, the first " Own Desire " released on Triptych album " Electrology " in 2005 on Turbo Trance Records, and on Mahogany compilation " Exotica ". This year he s preparing a compilation " Accelerator 4.0 ", on his label, previous release for 2nd March 2007. It will appear some artists like Manmademan, GBU, Shanti, Tranan, Oforia (Triptych rmx), Elec 3, Prosper, Tranan (Silicon Sound rmx)...And his second collaboration : Triptych feat Senix - Hot Track.




Mais je prefère dire que la première fois que je l'ai vu, il faisait moins trente degrés mais c'etait pas pour cette raison que je pointais! HO HO HO(aujourdhui je suis un peu vulgos mais que voulez-vous=> c'est l'odeur du week end!)


Je pense sincèrement que je l'ai jamais entendu faire un pain.

Je crois que j'ai jamais autant rigolé de ma vie que sur le retour de Rennes à Paris après une teuf où on avait tous mixé. C'est un homme très taquin. C'est un peu le roi de l'immitation. L'homme au post-it, l'homme aux grosses epaules, l'homme qui me fout la te-hon devant des mecs que je veux me serrer!

http://www.myspace.com/senix



SON MIX






Silence et savourez=>

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmh


mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmh 2

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmh3





In Real Life c'est encore mieux!